Kjøpsbetingelser
KONTAKTINFORMASJON
Organisationsnummer: 833 817 582
Alle kjøp er Inkl. toll/MVA
Thegelcollection.no administreres av Caprock ApS
CVR-nr. DK39428911
Ved Klædebo 12D
2970 Hørsholm
Denmark
E-postadresse: info@thegelcollection.no
Tlf: +4775436364
LEVERING
TheGelCollection.no streber etter å levere bestilte varer innen 2-4 virkedager etter at vi har mottatt bestillingen din med mindre annet er avtalt i kjøpsprosessen.
TheGelCollection.no bruker Bring for levering av din bestilling. Fraktkostnaden avhenger av den enkelte bestillingens størrelse og fremgår av kjøpsprosessen, men ligger mellom 0 og 99 kr.
VILKÅR FOR TJENESTEN
Betaling
Du kan betale med Vipps, Visa, Mastercard, ApplePay og GooglePay.
Reservasjon av beløp
Når du betaler med et internasjonalt betalingskort, reserveres beløpet umiddelbart. Pengene reserveres på kortet eller kontoen din frem til:
- Vi trekker beløpet når vi sender varen, eller
- når pengene frigjøres i henhold til avtalen med kortutstederen din.
Mastercard: Beløpet vil være reservert i opptil 30 dager eller frem til betalingen trekkes.
Visa: Beløpet vil være reservert i opptil 30 dager eller frem til betalingen trekkes.
Du kan lese mer om vilkårene for ditt spesifikke kort hos kortutstederen din.
Vi tar ingen kortgebyrer og kjøpesummen blir først trukket på kortet ditt ved forsendelse av varen.
RETUR- OG REFUSJONSPOLITIKK
Angrerett
Når du handler hos TheGelCollection.no har du 30 dagers angrerett, hvor du skal informere oss om at du angrer kjøpet og deretter returnere varen til oss. Angreretten løper fra den dagen du har mottatt varen. Hvis fristen utløper på en helligdag, lørdag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til den følgende hverdagen.
Etter mottak kan du kun håndtere varene på en måte som lar deg fastslå art, egenskapene og måten de fungerer på.
For å benytte deg av angreretten, må du gi oss beskjed ved en utvetydig erklæring senest 30 dager etter mottak av varene. Hvis du ønsker å angre kjøpet ditt, kan du benytte vårt kontaktskjema som kan fylles ut på https://thegelcollection.no/pages/kontakt-oss. Hvis dette skjemaet brukes, trenger du ikke å informere oss om at du angrer på noen annen måte. Du kan også angre ved å sende oss en e-post til info@thegelcollection.no eller bruke standard angrerettsskjema som du finner nederst i kjøpsbetingelsene.
Unntak
På noen varer er det ingen angrerett, eller du kan miste angreretten din. Følgende varer er unntatt fra angreretten: Forseglede varer som av helsebeskyttelses- eller hygieniske årsaker ikke er egnet til å bli returnert når forseglingen er brutt etter levering.
Returnering og varens tilstand
Vi forventer at du sender varene i retur så snart som mulig etter at du har informert om at du vil benytte deg av angreretten, og de skal sendes i retur senest 14 dager etter at du har angret kjøpet.
Ved retur bør du sørge for at varene er forsvarlig innpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene inntil vi mottar returforsendelsen. Ta derfor alltid vare på kvitteringen fra speditøren samt eventuelt sporingsnummer.
Hvis varen har mistet verdi, og det skyldes at du har brukt den på en annen måte enn det som var nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og måten den fungerer på, kan du bare få tilbake en del av kjøpesummen. Beløpet du kan få tilbake avhenger av varens handelsverdi, og i visse tilfeller kan det bety at du kun kan få tilbake eventuelle fraktkostnader. Manglende original emballasje kan for eksempel utgjøre en verdiforringelse. For å være sikker på å få full tilbakebetaling, anbefales det derfor at varen returneres i original emballasje.
Du må selv betale utgiftene ved retur av varen når du angrer.
Retur sendes til:
Thegelcollection.no
Ved Klædebo 12D
2970 Hørsholm
Danmark
Vennligst merk! Vi mottar ikke pakker sendt per oppkrav eller lignende og personlig fremmøte er ikke mulig.
Dokumentasjon for kjøpet ditt og returskjema
Du må legge ved en kopi av ordrebekreftelsen eller annen dokumentasjon for kjøpet ditt.
Tilbakebetaling
Hvis du angrer kjøpet ditt, får du pengene tilbake. Hvis varen imidlertid er verdiforringet, trekker vi fra det beløpet du er ansvarlig for.
Vi refunderer alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (dette gjelder imidlertid ikke ekstra leveringskostnader i de tilfellene hvor du har valgt en annen leveringsmåte enn den billigste formen for standardlevering som vi tilbyr), senest 14 dager fra vi har mottatt melding om at du vil angre kjøpet ditt.
Vi kan holde tilbake refusjonen, inntil vi har mottatt varen i retur, med mindre du har fremlagt dokumentasjon for å ha returnert den.
Vi tilbakefører pengene med samme betalingsmiddel som ble benyttet ved kjøp, med mindre vi har avtalt noe annet.
VENNLIGST MERK:
Du kan miste kjøpesummen din, helt eller delvis. Dette skjer hvis varens verdi er redusert, fordi:
- du faktisk har brukt varen,
- den er blitt skadet mens du hadde ansvaret for den,
- du har håndtert varen på en annen måte enn det som var nødvendig for at du kunne fastslå varens art, egenskaper og måten de fungerer på
- du har ikke fulgt restriksjonene i angreretten i henhold til forsegling, varetype osv.
Reklamasjon (hvis det er noe galt med varen)
Kjøpet ditt er dekket av kjøpsloven, inkludert reglene om mangler. Det betyr at du enten kan få en mangelfull vare reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen avhengig av den konkrete situasjonen. Du har i henhold til loven 2 års reklamasjonsrett.
Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen ikke har oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet eller annen skadeforvoldende adferd.
Du skal kontakte oss innen ”rimelig tid”
Du skal reklamere innen ”rimelig tid” etter at du har oppdaget mangelen ved varen. Vi anbefaler at du reklamerer så snart som mulig. Ved å reklamere innenfor 2 måneder etter at feilen ble oppdaget vil reklamasjonen alltid være rettidig.
Du kan reklamere ved å kontakte oss via e-post til info@thegelcollection.no
I tilfelle du skal returnere en vare(r) ved en reklamasjonssak, ber vi deg sende varene til:
TheGelCollection.no
Ved Klædebo 12D
2970 Hørsholm
Danmark
(Merk: Pakker kan ikke leveres personlig til denne adressen)
Hvis reklamasjonen er berettiget, refunderer vi selvfølgelig dine rimelige fraktkostnader ved å sende varen tilbake til oss.
Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje og motta en kvittering for forsendelsen. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene inntil vi mottar returforsendelsen. Ta derfor alltid vare på kvitteringen fra speditøren samt eventuelt sporingsnummer.
Merk! Vi mottar ikke pakker sendt per oppkrav eller lignende.
Standard angrerettsskjema
(Dette skjemaet fylles ut og returneres kun hvis angreretten gjøres gjeldende)
Til:
TheGelCollection.no
Ved Klædebo 12D
2970 Hørsholm
Danmark
E-post: info@thegelcollection.no
Jeg meddeler herved at jeg ønsker å gjøre angreretten gjeldende i forbindelse med min kjøpsavtale om følgende varer/tjenester:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Mottatt den: _______________________________
Forbrukerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrukerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrukerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis skjemaets innhold meddeles på papir)